Verhuizen is altijd een hele operatie. Niet alleen de spullen moeten verhuisd worden, maar ook alle zakelijke aspecten. Als jouw bedrijf zakelijk verhuizen gaat, dan zijn er een aantal dingen waar je aan moet denken. In dit artikel geven we je graag wat tips!
Maak een concrete planning
Ten eerste is het belangrijk dat je een goede planning maakt. Zorg ervoor dat je weet wanneer er verhuisd moet worden en maak een lijst met alle spullen die verhuisd moeten worden. Zorg dat het personeel precies weet welke dingen hij/zij zelf moeten verhuizen en welke spullen het verhuisbedrijf regelt.
Regel een verhuisbedrijf
Een verhuisbedrijf is natuurlijk onmisbaar bij een verhuizing. Zij helpen je met het inpakken en verhuizen van al jouw spullen. Daarnaast kunnen zij ook helpen met het monteren en demonteren van meubels. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor De Haan projectverhuizingen of een verhuisbedrijf bij jou in de buurt zoeken.
Maak kenbaar bij klanten
Wanneer je bedrijf gaat verhuizen is het belangrijk dat je klanten dit ook weten. Het kan zijn dat je tijdelijk minder bereikbaar zijn of dat er vertraging optreed in de leveringen. Zorg ervoor dat je klanten hierover op de hoogte zijn, zodat ze hier rekening mee kunnen houden. Als je dit van te voren al aangeeft, zorgt dit voor veel minder frustratie. Als je bedrijf gaat verhuizen, is het dus enorm belangrijk dat je klanten op de hoogte stellen. Informeer ze tijdig, zodat ze weten waar ze jouw bedrijf kunnen vinden.
Houdt rekening met de IT
Als je bedrijf gaat verhuizen, is het ook belangrijk dat je rekening houdt met de IT. Zorg ervoor dat er een goede planning is voor de IT-afdeling, zodat alles soepel kan verlopen. Het is namelijk erg vervelend als je tijdens een verhuizing problemen krijgt met de IT. Zorg dus dat je alles goed regelt en maak gebruik van een professioneel bedrijf als het gaat om de IT.
Verhuizen is altijd een hele operatie, maar als je goed voorbereid bent, scheelt dit al de helft. Zorg dus in ieder geval voor duidelijke afspraken en een heldere communicatie naar zowel je personeel als klant. Dit scheelt al de helft.